Brev:
Specifikke ingredienser/krydderier i mad til baby
29. marts 2023
Alder:
8 mdr.
Specifikke ingredienser/krydderier i mad til baby
Kære Helen
Børnelægen sagde i dag til mig, at lillebror er tyk. Ha! Det tager jeg som en kompliment. 73 cm og 9.5 kg. Jeg synes, at han er perfekt og heldigvis madglad 😀 Desværre har han mellemørebetændelse for 2. gang lige nu. Dog er han generelt mindre syg end storebror var.
Nå, til sagen! Lillebror er vild med min bolognesesauce med masser af grøntsager, hvidløg og godt, rent hakkekød fra slagteren. Og han vil gerne smage på vores mad og helst stikke grabberne ned i min tallerken og selv proppe det i munden.
I den forbindelse har jeg nogle spørgsmål:
- må han få bladselleri, kogt?
- må han få spidskommen, tørt i pudder?
- må han få bouillon? Jeg bruger den veganske fra Dr Vogel, som indeholder 48 % salt, grøntsager og krydderier, deriblandt gurkemeje og muskatnød. Må han få lidt af det?
- må han få komælk i en gang boller i karry, eller er det bedre at erstatte den med havremælk eller den mere fede mandel- eller cashewmælk?
- må han få safran, f.eks. i safranris, som min kæreste godt kan lide at lave til os?
- giver jordskokker meget luft i maven? Jeg synes, han har virket generet i maven de gange jeg har lavet det til ham.
Hilsen herfra